Revival od Eminema ve vás zanechá smíšené pocity

Eminem | Zdroj: facebook.com

Čtyři roky trvalo, než Eminem vydal své nejnovější album. Čtyři dlouhé roky sbíral energii a především inspiraci, co by nám s novou deskou sdělil. Nakonec je zpátky a plný upřímnosti.

Revival je v pořadí devátou řadovkou krále rapu, který už před lety celému světu dokázal, že dokonalý rap dokáže dělat i bílý, jelikož pochází přesně ze stejných poměrů, jako umělci z černošského ghetta. Trvalo ale čtyři roky, než The Marshall Mathers LP2 dostal svého následovníka.

Stává se, že s příchodem nového alba umělci mění svou image, jinak tomu nebylo ani v případě Eminema (blond vlasy – Slim Shady, přírodní – Marshall Mathers). Jen pár měsíců před vydáním alba Revival jste ho na sociálních sítích mohli sledovat právě jako Marshalla Matherse, navíc obrostlého vousy, které si snad nikdy předtím narůst nenechal, jakoby tím už před samým vydáním chtěl upozornit na to, že se změnil a dospěl (s ním i jeho hudba). Vousy totiž byly vždy výsadou mužů, nikoli kluků.

Na nový materiál odkazoval už v průběhu roku 2016, i tak však album vyšlo docela neočekávaně, jelikož na něj umělec upozorňoval teprve jen pár týdnů před vydáním, a to především pomocí svého kanálu YouTube. Nahrávalo se běhen roku 2016 a 2017 v několika různých studiích. O produkci se, jako už po několikáté, postaral Dr. Dre a Rick Rubin. Mimo nich do toho měla co mluvit i Skylar Grey, které sama funguje jako interpretka, ale v tuzemsku se jí stále nedostává moc prostoru. Revival se taky díky zásahům výše zmíněných skládá hned z několika tracků a ve spoustě z nich dostali svůj prostor i hosté, jako Pink, Beyoncé, Ed Sheeran, Alicia Keys a u nás méně známé Kehlani či X Ambassadors.

Jako první ochutnávku rapper vypustil Walk On Water, na kterém, pro mnohé dost překvapivě, hostuje Beyoncé. Ve svých refrénech tady ale v podstatě docela pasuje. Velká škoda je, že právě tato nahrávka je hned na samém počátku desky, pak už je to subjektivní, jestli by se spíš nehodila na konec, aby to dílo celé uzavírala.

Ještě před vydáním Revival jste mohli slyšet i Untouchable, jež je na desce třetí v pořadí, a také jako úplně první v celém playlistu má daleko větší energii, než předešlé. Špatná není ani River, kde Eminemovi v refrénech vypomáhá charismatický britský zrzek, Ed Sheeran. Jako další vám určitě v hlavě utkví Remind Me, kde si rapper vyhrál se samplem I Love Rock’n’ Roll od Joan Jett a poslech vás bude od začátku do konce bavit. Nebudete zklamaní ani během nahrávky Like Home (Alicia Keys), Bad Husband (X Ambassadors), Tragic Endings (Skylar Grey) a Need Me (Pink).

V podstatě nejlíp fungují přesně ty nahrávky, kam si Marshall přizval hosty. V těch posluchače neuspí snad žádná skladba, ne všechny však jsou stejně silné, ale to už tak bývá. Zapamatujete si i In Your Head, kde je pro změnu použit sampl Zombie od The Cranberries.

Vlastně je dost těžké Revival hodnotit na první poslech, protože na ten se bude líbit málo komu. Jedná se přesně o ten typ alba, který si musíte naposlouchat, najít si k němu cestu. Daleko víc udeří do srdce ty posluchače, kteří jeho tvorbu znají dopodrobna a vědí, jakým stylem se postupem let jeho hudba ubírá. Tady už nečekejte ztřeštěné alter-ego, jako Slim Shady, čekejte pravého nefalšovaného Marshalla Matherse, který do světa posílá přesně to, co si myslí a přesně to, co se mu honí hlavou.

Ukazuje, jak moc ho štve Donald Trump, zpovídá se a omlouvá se za to, že to s ním rodina neměla vždy jednoduché. Eminem ale takovou hudbu dělal vždy, teď zní ale vážněji. Celé album zní naléhavěji. Budí to dojem, že hlavním záměrem nebylo natočit nejlepší album roku plné pecek, ale jednoduše se jen vyzpovídat. Už je jen otázkou vkusu, jestli na vás album zapůsobí, nebo vás bude mrzet, že tam asi nejspíš nenajdete songy bourající hudební žebříčky po celém světě.

Revival by Eminem cover.jpgEminem – Revival
Skladby: Walk on Water (ft. Byeoncé), Believe, Chloraseptic (ft. Phresher), Untouchable, River (ft. Ed Sheeran), Remind Me (intro), Remind Me, Revival, Like Home (ft. Alicia Keys), Bad Husband (ft. X Ambassadors), Tragic Endings (ft. Skylar Grey), Framed, Nowhere Fast (ft. Kehlani), Heat, Offended, Need Me (ft. P!nk), In Your Head, Castle, Arose
Celkový čas: 77 min
Vydavatelství: Shady Records

Hodnocení: 70 %