Řezníkova Strangulační rýha je nabitá kvalitními tracky

Řezník | Zdroj: znk.cz

Martin Pohl, též známý jako Márty (nebo ve světě hudby jako Řezník) je bezesporu nejvýraznější osobností českého horrorcoru, tvrdého hip-hopu se zvrhlými texty. Do jeho už tak poměrně bohaté diskografie na konci října přibylo album Strangulační rýha.

Hned na začátku se dá s klidným srdcem říci, že Řezníkovi se opět zadařilo a v žádném případě nešlápl vedle. Je to jasné už od prvních taktů Bílé nuly, která je pro Mártyho tradičně tak trochu představovací a rekapitulující. Další tracky tvoří znamenitou sérii, kde je jen málo horších míst. Nevyskytuje se žádná vysloveně špatná skladba, za kterou by se snad Řezník musel stydět. Trochu chabější je Zoubková víla, která je na Mártyho poměry dost průměrná (zejména svým textem), natočil se k ní ale skvělý loutkový videoklip.

V textech se Martin Pohl samozřejmě pohybuje daleko za hranicí slušného vychování. S jistotou kráčí po rozsáhlém území tabuizovaných témat a skoro se může zdát, že zachází stále dál a dál (ač se už posledně zdálo, že to snad ani není možné). V titulní Strangulační rýze nasazuje Márty své postavě Řezníka novou tvář v podobě sériového škrtícího vraha, v Přinucená mrdat navíc obohacenou o sexuální složku. V tomto tracku se taktéž objeví americký rapper Necro a je to opravdu zdařilá spolupráce – ani nevadí ta jazyková rozdílnost.

Na Strangulační rýze řeší Márty dnešní společnost (Otroci konspiracíPotřebujem další válku), komunismus (Každej komouš), rekapituluje vlastní život a traumata z minulosti (Tak proč bych měl řešit tenhle shitKoloběh) a opět se vrací k mystériu vlastní postavy Řezníka (Čaroděj ze země koz). V gangsterské písni Gta se objeví i Martinovi horrorcoroví kolegové Desade Haades a je to pro album vskutku zajímavé oživení. Dalším hostem je Američan Lex the Hex Master v songu Dark matter.

Strangulační rýha je opět vydařená deska, na které si snad každý fanoušek Řezníka přijde na své. Márty nás v žádném případě nezklamal a vydal další dávku kvalitního materiálu, který byl očekáván.

Řezník – Strangulační rýha

Skladby: Bílá nula, Strangulační rýha, Přinucená mrdat, Otroci konspirací, Zoubková víla, Tak proč bych měl řešit tenhle shit, Čaroděj ze země koz, Gta, Každej komouš, Tekverk, Potřebujem další válku, Dark matter, Koloběh, Nemluv na mě, Dětský rakve
Celkový čas: 49:15 min
Vydavatelství: ZNK

Hodnocení: 75 %