Wolves in the Throne Room do studia opět přinesli kus washingtonských lesů

Wolves in the Throne Room | Zdroj: facebook.com/wolvesinthethroneroom

Americká kapela Wolves in the Throne Room si během existence vydobyla věhlas zejména díky svému talentu hrát black metal v atmosférických a ambientních polohách, k nimž ji inspirovala mimo jiné příroda domovského státu Washington. Ve spojení s roky trénovanou instrumentální zručností si získala posluchače bezmála po celém světě. Nedávno jim přinesla sedmou řadovou desku s názvem Primordial Arcana.

Již obalem desky Primordial Arcana tříčlenná kapela Wolves in the Throne Room opět ukazuje, že jsou jí cizí mnohá žánrová klišé, ať už jde o brutální malby na obličeji nebo satanistické pseudonymy. Nové album je totiž zahaleno do vkusného a decentního zátiší, které v lecčems koresponduje i se samotnou muzikou. Oproti svým nejslavnějším deskám (tedy zejména Two HuntersThrice Woven) nicméně kapela zkrátila průměrnou délku skladeb, a tím pádem rovněž zvýšila jejich počet. Přesto jde opět o ucelené dílo, které je radost poslechnout si celé na jeden zátah.

Tito vlčí umělci i tentokrát dokázali navodit originální atmosféru již prvními takty – a zdařile ji udrželi až do konce poslední skladby. Všechny písně jako by byly v sourozeneckém vztahu s těmi ostatními, tedy přesně tak, jak to má zejména v atmosférických odnožích metalu být. Posluchač cítí, že každý tón byl zahrán přesně na tom místě, kam patří. A vůbec nesejde na tom, zda jde o klidnější části evokující šumění lesů a hvizd větru vysoko v horách, nebo o dynamičtější pasáže plné přesných blast beatů a epických kytarových riffů.

K náladě desky kromě šikovné práce s hudebními nástroji bezpochyby přispívá i procítěný growling Nathana Weavera. V aranžmá také kapela oproti několika předešlým kusům šetřila na elektronických zvucích a syntezátorech. Přestože jí takovéto experimenty v minulosti leckdy moc slušely, bez nich není její zvuk o nic holejší, ba je naopak přirozenější a uvěřitelnější. Deska Primordial Arcana je nade vší pochybnost jedním z letošních svátků ambientního metalu. Pro fanoušky bude velká radost poslechnout si ji i na řadě živých vystoupení, mezi kterými nebude chybět ani to pražské. Odehraje se již 21. října ve Futurum Music Baru.

Wolves in the Throne Room – Primordial Arcana

Skladby: Mountain MagickSpirit of LightningThrough Eternal FieldsPrimal Chasm (Gift of Fire)Underworld AuroraMasters of Rain and StormEostreSkyclad Passage
Vydavatelství: Relapse Records