Z Vojtaanovy aktuální desky 2020 čpí oproti debutu větší propracovanost, humornou linku si však ponechal

Vojtaano | Foto: Ondřej Michálek

Od vydání Vojtaanovy debutové desky uplynuly tři dlouhé roky. Na konci ledna ale prolomil čekání a čerstvá novinka, která dostala název 2020,rozhodně stojí za pozornost.

Vojtaano nebo-li Vojtěch Záveský z Liťáku (tedy z Litvínova) by se dal považovat za multiumělce. Do povědomí veřejnosti se dostal především jako stand-up komik pořadu Na stojáka a možná si jeho tvář pamatujete i z českých seriálů. V neposlední řadě se před pár lety vrhnul na dráhu hudebníka a textaře a nutno uznat, že i v tomto směru se mu daří. Oblíbeným se hudebnímu publiku stal především trochu kontroverzním songem Budulínek vs. Galantní jelen. Ano, jde o virál, ale vzbudil přesně takový zájem, jaký potřeboval.

Na chystané album poukazovaly dva dřívější singly Nestárnem a Tančím o samotě, ke kterým vyšly i videoklipy. Na debutovou desku The Beast of Vojtaano tak v lednu navázalo druhé album, příhodně nazvané 2020. Záveský na něm veškerou náladu a inspiraci přetavil do celkem jedenácti nových písní, v nichž opět polemizuje nad životem. Nahrávka ve výsledku zní velmi vyspěle.

Deska The Beast of Vojtaano byla skvěle odstartovaným debutem s několika hitovkami, ale působila však trochu stylem: „Hele, jdeme nahrát songy, bude to hlína a ono to nějak dopadne.” 2020 zní především propracovaně. I přesto, že do ní Záveský zasel svou charismatickou vtipnost, je zároveň oddechová.

Rozhovor: Dolls in the Factory: Tvorba nových písní je teď jediná smysluplná věc, kterou kapela může dělat

Jazykově nejostřejší jsou určitě skladby Antipuritán a PKZ, na níž hostuje  Zeller z Cocotte Minute. Čalabajka je prakticky celá složená z náhodných slov, co se vzájemně rýmují. Na Neublíží Vojtaano polemizuje nejspíš nad aktuální situací v dobách, kdy nebyla krize ještě natolik rozjetá. Navíc je písnička obohacená o povedené beaty a vybrnkávání na kytaru. Za zmínku stojí i provokativní Máš koks?! nesoucí se v taneční melodii. Desku uzavírá skladba Když nemluvíš, a jak název možná napovídá, jedná se o velmi humorně pojatý lovesong s vyznáním.

Vojtěch Záveský dal do své novinky vše, co se nám líbilo na jeho debutu. V celé půlhodině naservíroval perfektní melodie a natolik vtipné texty, že se kolikrát u poslouchání načapete se smíchem od ucha k uchu. Nejsilnější a nejvýraznější písničky z alba 2020 jsou ale bohužel natolik za hranou slušnosti, že bohužel není zaručeno jejich vypuštění do rádiového éteru.

Image result for vojtaano 2020Vojtaano – 2020

Skladby: Nestárnem, Antipuritán, Čalabajka, Neublíží, Pampam, Den ve vaně, Tančím o samotě, PKZ (feat. Zeller), Máš koks?!, Prázdný flašky, Když nemluvíš
Celkový čas: 31 min