Chinaski na novém albu přitvrdili, ale super hit nenapsali

Fanoušci se tentokrát tolik nenačekali, nové album Chinaski vyšlo po třech letech od desky Rockfield. Chvílemi se na něm možná budete nudit, naopak je ale i mnoho momentů, kdy se dostaví podvědomé vlnění do rytmu a kývání hlavou.

I tentokrát se z velké části o produkci postaral osvědčený Greg Haver, a tak vzniklo už v pořadí desáté album kapely Chinaski, které dostalo název po pilotní písni – Není nám do pláče. Nahrávka vznikala hned v několika nahrávacích studiích napříč světem, nahrávání v České republice a na Slovensku se úspěšně vyhnuli. Místo toho pracovali na Novém Zélandu, v Austrálii, britském Londýně a v USA.

Kraťoučké intro otevírá celou desku a hned na to se rozezní pilotní Není nám do pláče, kde si kapela místy i ironicky dělá srandu sama ze sebe. Textově si navíc pohrává s jejich staršími hity, jako například „není nám do pláče, že nejde napsat znovu Tabáček, ani za spoustu let a spoustu dní, nenapíšem druhou Signální“ nebo „není nám do pláče, že musíme se pořád otáčet, každej den prostě nejde psát, 1970.“

Ostatně, přesně to můžete už několik týdnů slyšet v éteru snad všech našich populárních rádiových stanic. Hned v druhém pořadí se Michal Malátný v písni Potkal jsem Tě po letech vrací k tématu nenaplněného, a ne úplně z jeho strany vyšumělého, mileneckého vztahu. Následující Já nebo Ty poněkud zvolní a ve stejném duchu se nese i Tamaryšek. Venku je na nule je hned zpočátku obohacena o nádherně gradující smyčce, které se dále příjemně proplétají celou písní a dělají ji tak o hodně zajímavější.

Hodně energická s tvrdším nádechem, než jsme u Chinaski zvyklí, je nahrávka Propan s butanem, kde si navíc kapela bere na paškál Katapult a jejich . Mezi další příjemné poslechové chvíle patří i Adieu s výborným podkresem piána. Album ukončuje Kapela z Aucklandu. Ta vesele uzavírá celou stopáž a posluchač přichází do nálady, která ho potká na vesnické tancovačce. Už k sobě mít jen sličnou děvečku nebo rostlého chasníka, aby si hezky trsnul.

Rozhodně se nejedná o totální průšvih a celá deska je naopak velmi dobře poslouchatelná. Nachází se na ní propracované melodie, místy naprosto dokonalá souhra všech hudebních nástrojů. Chinaski si pěkně pohrávají v textech i s českým jazykem, občas jsou však některé úryvky až příliš plytké – hodné začínajícím kapelám. Rozhodně se ale musí vyzdvihnout, že místy přitvrdili, a to nejen v kytarových linkách. Vlastně jim to tak dost sluší. Propan s butanem by se rozhodně mohla stát dalším rádiovým hitem. Jiný tam ale bohužel nenajdete. Jestli se ale s tímto počinem vrátí jejich nové zlaté časy? To asi jen těžko, jak oni sami zpívají – nanapíšou znovu Tabáček. Posluchače deskou Není nám do pláče ale rozhodně nezklamou.

Chinaski – Není nám do pláče

Skladby: Intro, Není nám do pláče, Potkal jsem Tě po letech, Já nebo Ty, Tamaryšek, Venku je na nule, Naposled, Propan s butanem, Řítím se do pekla, Adieu, Hoří Hollywood, Záhada, Kapela z Aucklandu
Celkový čas: 48 min