Marek Ztracený objevil svůj svět, který mu navíc náramně sluší

Marek Ztracený | Zdroj: facebook.com

Před lety rozstřelil český éter songem Ztrácíš. Možná se nám tehdy zdál jako umělec jednoho hitu, ale Marek Ztracený není vůbec ztracený. Překonal pár překážek, dospěl a nejnovější hudební i textová poloha mu opravdu skvěle sedí.

Bylo zřejmě období, kdy se Markovi Ztracenému moc nedařilo, a to se bohužel odráželo i na jeho hudební tvorbě. S albem Vlastní svět se ale vše nějak zlomilo a krize je pravděpodobně zažehnána – alespoň doufáme. Bůh ví, jestli za to může jeho vyzrálost či cokoli jiného. Hlavní ale je, že vás nejnovější deska chytne už na první poslech, protože je různorodá. Však i přesto působí zcela kompaktně a vlastně vás nabije pozitivní energií.

Se záměrem natočit desku, která bude mít hloubku, přišla i delší pauza. Ta tentokrát trvala dlouhé tři roky a Marek za tu dobu světu ukázal obrovský potenciál, co se skládání textů týče. Na celém albu si lehce pohrává s češtinou a nechybí ani vtip. Nehledejte však žádné experimenty, jelikož Marek vsadil na jistotu, opírající se o chytlavou melodii a silné refrény. Natočil ale výborně vyvážené pop rockové album.

Mezi nejzdařilejší kousky patří především Počasí, v němž si střihl duet s Martou Jandovou. Nejchytlavější písní na celém albu je ale jednoznačně pilotní singl Vlastní svět, který je nabitý od samého začátku pozitivní energií. Zajímavě hravá je i nahrávka Léto 95. K ní byl natočený i videoklip, kde se představují výrazné československé osobnosti a nechybí tam například Karel Gott, Dara Rolins, Lucie Borhyová, Miroslav Donutil nebo Lucie Bílá či Tereza Pergnerová. Výborně, a to především na koncertech, bude fungovat skladba Dvě láhve vína – Lajlalalaj, jakožto vtipně pojatá opilecká zpověď.

Celková stopáž není nikterak zdlouhavá. Právě naopak, je dlouhá tak akorát a neobjevuje se zde snad nic, co by plnilo funkci vaty. Hned při prvním poslechu budete jistě příjemně překvapeni z atmosféry, kterou si velmi dobře zapamatujete. Deska Vlastní svět se vám bude vrývat pod kůži naprosto sama a s maximální lehkostí.

Marek Ztracený se zkrátka a dobře chytil toho, co mu jde, co s jistotou umí, a my smekáme klobouk za výborně odvedenou práci.

Výsledek obrázku pro marek ztracený vlastní světMarek Ztracený – Vlastní Svět

Skladby: Vlastní svět, Léto 95, Počasí, Naše cesty, Dvě láhve vína – Lajlalalaj, To se mi líbí, O lži, Minulost, Na jednu noc, Kolem a kolem, Píseň rodičům