The Offspring na nové desce “Let The Bad Times Roll” řeší náladu v Americe

The Offspring | Zdroj: Universal Music, Daveed Benito

The Offspring po několika dlouhých letech přichází na scénu s novou řadovkou Let The Bad Times Roll. Velmi důkladně se na ní věnují politické krizi, která už několik let rezonuje napříč Spojenými státy – ať už jsou to občanské nepokoje v ulicích, velmi hojně řešený rasismus nebo problémy s mexickými uprchlíky.

Devět dlouhých let jsme čekali na vydání nové desky z dílny The Offspring a pokud si někdo myslel, že to dávno zabalili a už nikdy žádné nové album nevydají, není se ani čemu divit. Rozhodně ale o kapele nelze říct, že by se schovala někam do nory, během těch několika neubíhajících let totiž sem tam nějak aktivní byla. Novinka Let The Bad Times Roll měla vyjít už během loňského roku, ale vydání oddálila pandemie koronaviru.

The Offspring začali s nahráváním desky už v roce 2013, kdy tuto zprávu potvrdil frontman Dexter Holland v jednom z rozhovorů. Mezi tím stačili vyměnit baskytaristu Grega K. za Todda Morsea. Jubilejní desátou řadovku vydali 16. dubna 2021 jako následovníka Days Go By. Je na ní deset nových songů a navíc přehrávka Gone Away a instrumentálka In The Hall Of The Mountain King. O produkci se nepostaral nikdo jiný, než Bob Rock (Metallica, Bon Jovi, Black Veil Brides).

S novou hudební érou se navíc pustili opětovně do spolupráce s akční multiplayerovou online hrou World of Tanks.

Ještě, než se pustíte do poslechu Let The Bad Times Roll, zastavte se u samotného přebalu desky, který doslova napovídá, o čem to všechno bude – aktuální politické rozpoložení v USA a především krize mexických uprchlíků nebo rasové otázky. Na to všechno naráží už pilotní skladba This Is Not Utopia, laděná do velmi svižného punk rockového tempa a zní opravdu naléhavě, naopak od následující Let The Bad Times Roll. Ta vyšla ještě před vydáním alba a naprosto perfektně odráží období, kdy jste se dohadovali s ostatními, jestli jsou víc punk a míň pozéři než Green Day nebo Blink-182. Vzpomenete si tak na velmi povedenou Americanu z roku 1998.

Stejně svižná je pak jakožto třetí v pořadí i skladba Behind Your Walls a energii neztrácí ani následující Army Of One. Hned v druhé polovině poslechu narazíte na We Never Have Sex Anymore, kdy se s prvotní basovou linkou rozvzpomínáte na Red Hot Chili Peppers. Vzápětí však kapela udělá tlustou čáru, protože se rozhodne vnést do nálady hravého SKA. Výrazněji zpomalí až na samém konci během předělávky Gone Away. Nutno uznat, že je velmi povedená a doplnění o klávesový doprovod jí velmi sluší. Celé album Let The Bad Times Roll se uzavírá songem Lullaby a jak už název napovídá, prakticky se jedná opravdu o ukolébavku, alespoň co se do stylu zpěvu týče a nelze ji vzhledem k její minutové stopáži považovat za plnohodnotnou píseň.

Je znát, že The Offspring veškerou energii vrazili do zrodu nového alba a letitá pauza jim podle všeho prospěla. Let The Bad Times Roll je poslouchatelnější a zábavnější než předchůdce Days Go By. Skupina si jede ve svém stylu, zdržela se velkého experimentování a vsadila na jistotu a svůj styl bez pokusů o modernější zvuk. Zamrzí jen fakt, že vám tak cirka v polovině alba dojde, že se jednotlivé nahrávky slívají do jedné a nevíte, kde byl začátek a kde konec. Pokud ale dáte nové řadovce prostor a důkladně si ji poslechnete, zklamaní nebudete.

Offspring : Let the Bad Times Roll - CD | Bontonland.czThe Offspring – Let The Bad Times Roll

Skladby: This Is Not Utopia, Let The Bad Times Roll, Behind Your Walls, Army Of One, Breaking These Bones, Coming For You, We Never Have Sex Anymore, In The Hall Of The Mountain King, The Opioid Diaries, Hassan Chop, Gone Away, Lullaby
Vydavatelství: Concord Records
Celkový čas: 33 min