Elektrifikace podzimního chrámu na nové desce Australana Elbee

Elbee | zdroj: facebook.com

Nebo spíš cesta k chrámu v nitru samplování? I to vás napadne při poslechu nejnovějšího počinu mladého producenta a hudebníka Lloyda Barretta.

Deska Visions of Vactrols vyšla letos v červnu na labelu s příznačným názvem Woods and Wires, který vznikl z iniciativy New Weird Australia a podporuje alternativní australské hudebníky napříč žánry. Lloyd Barrett nepůsobí na australské elektronické scéně nikterak dlouho, má za sebou zatím jednu desku z října minulého roku (Elbee). Nicméně svým letošním počinem dokázal, že ví, co dělá.

Zatímco předešlá deska byla více taneční záležitostí, nesoucí se nad vodami experimentálního house a dubstepu, s Visions of Vactrols jsme trochu někde jinde. Už v první písni Roulette Smoke Roll můžeme zaznamenat posun v poloze syntetizátoru a pokládání beatu. Také je tu větší zastoupení organicky znějících zvuků a elektronických glitchů. Ve výsledku se tak překvapivě celá deska přehupuje z elektronické abstraktnosti ke konkrétnu.

S Roulette Smoke Roll jako bychom protékali pouličním osvětlením z jedné podzimní noci do druhé, vystřeleni hektickým impulsem hledání. Druhá, méně sonická Mute Hatch přináší zamyšlení. Beaty působí víc staticky, a, i když je zde přítomen onen roztržitý syntezátor, echo ženského hlasu ho vstřebává zpět k onomu meditativnímu pozastavení. V podobném duchu projdeme Finger Nail Flam k téměř taneční PortaSound. Ta vyšumí v Zeldomeld, kdy za zvuku tribálně laděných bubnů a flétny ona elektřina, uvolněná na začátku alba, jako by došla k uvědomění svojí přírodní podstaty. To oslaví poslední The Indexilarm Dimension za doprovodu houslí, které vlastně zcela patřičně uzavírají epické ladění Visions of Vactrols a nabízí férové rozloučení s posluchačem, možná katarzi.

Lloydův počin nabízí okolo třiceti minut kvalitní elektroniky, když už nic jiného. Tak si na chvíli v tom letním tlení dáchněte. Tu půlhodinku kouzelnictví si zasloužíte. A Lloyd taky.

Eelbe

Elbee – Visions of Vactrols