Fist Full o’ Snacks na novém albu stoupá po skleněné hoře, výstup je to magický

Fist Full o' Snacks | zdroj: facebook.com

Avant-popová děva Robyn Jacob z Vancouveru vystupující pod pseudonymem Fist Full o’ Snacks přichází s podivuhodným albem Climb the Glass Mountain.

“Someday you will understand” zpívá se v druhé skladbě Climb the Glass Mountain. A je to podobná výhružka jako “True love will find you in the end”, možná ještě horší. Přece jenom, někdy nemusí počítat s koncem, někdy jde za konec. A to potvrzuje v Dancing With a Girl, když do unaveného klavíru prohodí “goodbye and hello again“. A čemu vlastně máme porozumět?

Tak především musíte hledat. Pak možná narazíme na něco podobného, jako je album Climb the Glass Mountain. Vyšlo letos v dubnu a jde možná o aprílový žert. Robyn Jacob se rozhodla, že napálí pár domnělých šťastlivců něčím, na co už nikdy nezapomenou. Jenom tím bych si mohl vysvětlit, co jsem vlastně slyšel. Žert. Jenže jsou tu tací, kteří žertu uvěřili. Ostatně, kdo by nechtěl uvěřit, že bohatství, které má zrovna ve svých rukou (uších), skutečně existuje.

A Rope, první skladba, některými prvky může připomínat hudbu Steve Reicha a sama autorka přiznává, že se na albu inspiruje minimalismem. Někoho zase napadne jiná výrazná postava, Fiona Apple. Robyn se tu povedla podivuhodná syntéza důmyslného poetizovaní a minimalistického výrazu. Další písně jako např. Glass Mountain nebo Paper Human už vypovídají více o autorčině záměru koncipovat skladby pro vokální kvartet a syntetizátor. Vrstvené hlasy doprovází hypnotizující pulzující beat. Zde můžete zachytit další vliv v pozadí a mám takový pocit, že americkou performerku Meredith Monk. Pianovka Throwing Stones uzavírá toto poetické-genetické inženýrství celkem rozverně a nechává se tu na rozcestí. Totiž ona poslední slova “I imagine…”, jako by se vysmívala, že to ještě berete vážně.

Takže, dozvíme se nakonec čemu máme porozumět? Jak kdo. Nejspíš zůstaneme prostě s  pocitem, že to byla zatraceně nádherná deska. A tomu rozumět stačí.

Fist FullFist full o’ Snacks – Climb the Glass Mountain

Skladby: A Rope, Glass Mountain, Paper Human, Blood Forest, Dancing With a Girl, Atlantic Rubbings, Bird Song, Perfect Bells, I(a, Throwing Stones