Good Charlotte na Generation Rx konečně našli sami sebe

Good Charlotte | Zdroj: facebook.com

Američtí pop-punkeři Good Charlotte hlásí po dvou letech od vydání poslední desky Youth Authority návrat. Na novince Generation Rx se pomocí 9 písní snaží dokázat, že se vypořádali se svou minulostí a konečně přijímají sebe sami a na nic si nehrají.

Cesta sem však nebyla lehká! Během své kariéry Good Charlotte zkusili vše možné od jednoduchého pop-punku přes temnější emo období až po více elektronický rock. Kapela se však stále necítila být sama sebou a nakonec v roce 2011 oznámila zastavení činnosti. V roce 2015 si to naštěstí rozmyslela a vydala desku Youth Authority. Ta sice přinesla několik velice povedených singlů, celkově však stále působila dost rozpačitě, jakoby Good Charlotte stále váhali nad správností své cesty.

Nová deska Generation Rx dle slov kapely konečně přinesla onu potřebnou změnu. Její zvuk je ucelený a typický pro Good Charlotte – přináší jak pop-punkovou chytlavost, tak elektroniku a hlavně tvrdé kytary. Na jedné straně si kapela zachovala autentičnost, na straně druhé ale přináší i svěží melodie a nový směr, který byl cítit již na povedených písních z  alba minulého.

Dalším velkým plusem nové desky jsou propracované a zajímavé texty. Ty se vyznačují především značnou depresivností a emotivností. Good Charlotte si doslova vylévají srdíčko z nelehkého dětství a minulých let, kdy si jednotliví členové nevěřili, nechali sebou manipulovat a nebyli sami sebou. Jedinou pozitivní písní na albu je závěrečná California (The Way I Say I Love You), která přináší povzbuzení a konečné pozitivní poselství.

Pokud by se nové desce mělo něco vytknout, je to především fakt, že je tak krátká. Obsahuje pouhých 9 písní, přičemž titulní Generation Rx slouží jako intro. V závěru alba navíc opravdu máte pocit, jako by tam něco chybělo a nepomůže tomu ani hostující Sam Carter při skladbě Leech. Na jednu stranu by se dalo spekulovat, zda si kapela přece jenom ještě tolik nevěří a zda by pro ni opravdu bylo tak těžké přihodit alespoň jednu další píseň, na straně druhé je však třeba přiznat, že každá skladba je velice povedená a že na albu nenajdete jediný slabý moment, nepočítaje onen skoro až nečekaný konec.

Generation Rx je opravdu velice zdařilá nahrávka, na které Good Charlotte konečně našli a přijali sami sebe. Ať už se jedná o rychlé a drsné singly Shadowbroker nebo Actual Pain, srdceryvné balady Prayers a Cold Song nebo povzbuzující závěrečnou California, tohle album nabízí jen to nejlepší. Jen škoda, že nám toho GC nedopřáli ještě trochu víc.

Good Charlotte – Generation Rx

Skladby: Generation Rx, Self Help, Shadowboxer, Actual Pain, Prayers, Cold Song, Leech (Featuring Sam Carter), Better Demons, California (The Way I Say I Love You)
Celkový čas: 31:26