Ekopela a jejich Ekohrátky vás naučí házet odpad do správného koše

Ekopela | Zdroj: ekopela.cz

Tímto vám přiblížíme poněkud neobvyklý projekt zvaný Ekopela a jejich knihu + album, jež nese název Ekohrátky z Vyšehrádku. Veronika a Petr Stárkovi, kteří za projektem stojí, naučí chovat se ekologicky především vaše děti, ale i vás.

Ekopela je projekt, který vznikl před pár lety v jedné mateřské škole, kde se snažili vypořádat se s problémy, jako jsou odpad a tříděný odpad, ekosystém člověka včetně jeho funkce sociální a biologické nebo ekosystém Vyšehradu, z čehož pochází název Ekohrátek. Tyto problémy řešili hrami, písněmi a také různými výtvory z tříděného odpadu, na které najdete návody v zmiňované knize. Písně na CD jsou původní (jejich autorem je Petr Stárek), naučné a pro děti i vtipné. Ekopela se momentálně věnuje také práci na divadelní hře a živým vystoupením, které děti baví, a to je tady to hlavní.

Teď se nebudeme věnovat knize, ale albu, které k ní patří. Jedná se o desetiskladbové CD s písněmi jako Popelnice, Recyklorobot T, Baterie Valerie či Lesíček. Jak samy názvy napovídají, jedná se o písničky pro ty nejmenší, kde se za poměrně živého, rockově laděného doprovodu zpívá o tříděném odpadu, vodě, energii, bateriích a dokonce také o nástrahách reklamy či čokoládě plné éček. Nemá velký smysl rozepisovat se o hudebních kvalitách Ekopely, poněvadž je jejich cílem očividně ekologická osvěta a ne úspěch na hudebním poli. Pokud tedy chcete svoje děti poučit a hravou formou jim vysvětlit, jak funguje les, nebo je přivést k dobrovolnému vynášení odpadků, Ekohrátky z Vyšehrádku jsou zřejmě to pravé.

Album do distribuce přináší vydavatelství Indiescope a ukázky si můžete pustit zde.