The Wombats se na novém albu vrací se svou ověřenou klasikou

The Wombats | Zdroj: envertentertainment.com

The Wombats, trojice z Liverpoolu, která už přes deset let pouští do světa své neotřelé kytarové riffy a hravé texty, nyní přichází s albem Beautiful People Will Ruin Your Life. Čtvrtá studiovka zní možná dospěleji, stejně tak nám ale naznačují, že jejich mladické indie-rockové duše v nich stále jsou.

The Wombats přichystali pohodové a „jednoduché“ album, které potěší zejména jejich příznivce, protože nám pro jednou nepředstavili nic zrovna nového. Po minulých počinech kapely by mohla být tahle jednoduchost docela zklamání, ale chytlavost desky jako celku je dobrou kompenzací. Žádný mega hit, jako Let’s Dance To Joy Division, nás tedy tentokrát nečeká, přesto Beautiful People Will Ruin Your Life určitě stojí za poslech.

Čtyři vydané singly předem rovnou otevírají i album. Zatímco Cheetah Tongue a Black Flamingo nebyly nijak výraznými lákadly, zbývající dva singly jsou určitě nejsilnějšími místy na Beautiful People Will Ruin Your Life. Lemon To a Knife Fight zobrazuje to, v čem Wombats vynikají – zpěvné melodie s chytlavými kytarovými riffy a anekdotickým textem o nemožnosti vyhrát hádku s vlastní ženou. Poslední singl byl podle zpěváka Matta Murphyho jen šťastnou náhodou, protože na desce nechtěli elektronické songy. Synťákový Turn zní spíš jako z minulého Glitterbugu a i díky tomu je tady asi nejlepší záležitostí.

Se singly si očividně dala skupina nejvíce práce. Navazuje na ně sice pasáž tří skvělých skladeb – White Eyes, která je spíše tanečnější a silně návyková, takže ji jen tak z hlavy nedostanete, zatímco pomalejší Lethal Combination a Out of My Head si máte zase tendenci zpívat od chvíle, kdy začnete chytat slova. Potom už ale nic ani zdaleka tak dobrého nepřijde.

Nejslabší místem je I Only Wear Black, které už při druhém poslechu zní příliš nudně a odbytě. To nezachraňují ani předposlední dva songy Ice Cream a Dip You in Honey, které svou energií zase o něco zrychlí album, ale nezaujmou tolik jako jeho první část. Pokus o baladistické ukončení, I don’t Know Why I Like You But I Do, speciální zážitek taky nepřipraví. I když je jasné, že i některé z těchto méně výrazných songů budou znít naživo mnohem lépe. Možná právě trocha té nechtěné elektroniky z minulých alb by posunula tyhle obyčejnější místa z typických indie-rockových kytar a melodií někam dál. Na druhou stranu se právě tímhle The Wombats proslavili.

Je trochu škoda, že inovativní lyričnost se poněkud vytratila. Chytré metafory se mění na jasnější texty a to je poněkud krok zpět, vzhledem k tomu, že v tomhle vždy tkvěla obrovská kreativita Wombats. Beautiful People Will Ruin Your Life se rozhodně nevyrovná indie-rockovým počátkům kapely a ani synťákovému Glitterbugu, na druhou stranu si na nic nehraje a album splnilo, co mělo. Ne příliš vybočovat ze zajetých kolejí. Wombats prostě vsadili na jistotu. Jen je škoda, že texty nejsou trochu hravější a že takových „nehod“, jako je Turn, se nepřihodilo víc.

The Wombats – Beautiful People Will Ruin Your Life

Skladby: Lemon to a Knife Fight, Turn, Black Flamingo, White Eyes, Lethal Combination, Out of My Head, I Only Wear Black, Ice Cream, Dip You in Honey, I Don’t Know Why I Like You but I Do
Celkový čas: 37:00