Nové album I Love You Honey Bunny v duchu vesmíru s pár novinkami

I Love You Honey Bunny
I Love You Honey Bunny | Zdroj: Indies Scope

Cosmic Background Radiation od I Love You Honey Bunny je sice nové album, ale jenom nové pecky na něm nenajdete. Tihle kluci z Prahy totiž v podstatě zrecyklovali pár osvědčených skladeb, dali je trochu do pucu a přidali k nim několik novinek. Ve finále však udělali nejlíp jak mohli, protože přesně na album s jejich známými písněmi čekali fanoušci už od jejich vzniku v roce 2013.

I Love You Honey Bunny toho za svou nepříliš dlouhou dobu trvání stihli opravdu požehnaně. Zahráli si na velkých fesťácích jako je Rock for People, projeli značnou část Evropy a Kanady, vystoupili na showcase festivalu Nouvelle Prague a vydali pět singlů. Celé album se jim ale podařilo přivést na svět až teď. Jmenuje se Cosmic Background Radiation a podle toho taky zní i vypadá.

Fotoreport: I Love You Honey Bunny, Leoniden a Aiko, 20. 10. 2018, Palác Akropolis, Praha

Už úvodní tóny první skladby Welcome vás uvítají vysoko nad atmosféru všedně znějícího indie rocku. Welcome mají sice ILYHB v repertoáru už nějaký ten pátek, nebáli se ale si se songem zaexperimentovat, zabalit ho do vesmírného hávu a propojit ho s ostatními písněmi v jedno kosmické, téměř konceptuální album.

Na Welcome navazuje Lazer Queen, ke které vyšel i hodně povedený klip. Nechybí mu příběh ani pointa a kromě lidí z nejbližšího okolí kapely, jako je jejich zvukař nebo manažer, si v něm zahrál třeba i známý herec David Matásek.

We Run začínající téměř osmibitově znějící předehrou nese prvky funky a svou hravostí a chytlavostí se lehce zapíše do paměti každému, byť jen náhodnému posluchači. Známá Sirens pak jen potvrzuje, že se nadaní mladíci nebojí syntezátorů a dokážou povýšit písničku, která zní dost dobře naživo, na ještě vyšší úroveň.

Zastřený song Volcano Hidden Base je zase jako vystřižený z nějaké moderní gangsterky. I když první poslech zaujme jen tím, že začíná stejným rytmem na bicí jako hit od Arctic Monkeys Do I Wanna Know. Dost ale srovnávání s Arctic Monkeys, které I Love You Honey Bunny nemají zrovna v lásce. Kosmickým soundem alba se mu ostatně nejspíš chtěli vyhnout. Úplně se to ale nepovedlo a hodně je to slyšet i na následující Tried to Tell Her Lies. Není to ale na škodu. K ILYHB to prostě patří.

Rozhovor: I Love You Honey Bunny: Přijde nám v pořádku, když se umělci zapojují do politiky

Následuje oblíbená Introduction a po ní dobře známá Knees, obě ve známé podobě. Po nich se však vrací znovu vesmírno, a to ještě obohacené o tajemno ve skladbě Bloodshed. V té se vám naléhavý tón zpěváka Sebastiana Jacquese vryje přímo pod kůži. Po ní už zbývá jen Outro s dojemnými smyčci a kosmickou ozvěnou, kterou se nesou slova z refrénu předchozí písně. Druhá polovina Outra působí kvůli zvoleným zvukům jako by to napsali Pink Floydi a v podobném duchu i song a zároveň celé album končí.

Deska tak sice přináší něco nového svým vesmírným soundem a dosud neslyšenými písněmi, celkově však není vyložené převratná a neohromí ani počtem skladeb, kterých je jen deset. Což je na to, jak dlouho fanoušci na album čekali, celkem málo.

Cosmic Background Radiation

I Love You Honey Bunny – Cosmic Background Radiation

Skladby: Welcome, Laze Queen, We Run, Sirens, Volcano Hidden Base, Tired to Tell Her Lies, Introduction, Knees, Outro