Nové Slashovo album World On Fire je pořádně žhavé

Slash, Myles Kennedy and The Conspirators | Zdroj: facebook.com

Superkytarista Slash vydal se svou bandou Myles Kennedy and The Conspirators již třetí sólový počin, ze kterého prýští genialita. Deska World On Fire je plná syrovosti a skvělého zvuku rockových nástrojů.

Saul Hudson alias Slash je legendární rockový hudebník a bezpochyby jeden z nejlepších kytaristů všech dob. Éru s kapelou Guns N‘ Roses už má dávno za sebou, stejně tak projekty Slash’s Snakepit a Velvet Revolver. Nyní stojí bok po boku s dalšími čtyřmi skvělými muzikanty, v čele s Mylesem Kennedym z kapely Alter Bridge, který se ke kytaristovi připojil jako jeden z hostů na první eponymní sólovce (2010). Vypadá to, že si se Slashem padli do oka a Myles se chytil role zpěváka na plný úvazek. Po odehraném turné ke Slashovu debutu nazpíval vokály k předloňské Apocalyptic Love, proto byl nyní při natáčení třetího počinu World On Fire jasnou volbou. Stejně tak jako kapela The Conspirators. Baskytarista Todd Kerns, bubeník Brent Fitz a doprovodný kytarista Frank Sidoris s legendou také drží basu a sám Slash přiznává, že už tento projekt nevnímá jako sólový, nýbrž jako projekt celistvé kapely. Jejich nejnovější deska World On Fire vyšla 12. září, je plná hutné muziky s vynikajícími riffy, skvělých vokálů a textů.

Titulní, stejnojmenná skladba prozrazuje, že se Slashova banda vrací k syrovosti 70. let. Nazvat desku rockovou by bylo unáhlené, protože jednotlivé songy obsahují prvky různých hudebních žánrů, od hard rocku, přes metal, až po punk-rock. Hard rock je nejčastější, třeba v Automatic Overdrive, která má neotřelý zvuk bicích. Tady (stejně jako u spousty dalších skladeb) kytarový riff z hlavy jen tak nevyženete. O něco tvrdší je pak Beneath the Savage Sun s jedním z nejlepších kytarových sól na desce. Prvky punk-rocku najdete například v To Far Gone. Mylesovy zkušenosti z Alter Bridge se projevily hlavně na melodičnost skladeb, kterým se na World On Fire podařilo udat zcela jiný směr než na deskách předchozích.

Album je tak rozmanité, že skoro každá skladba připomíná alespoň zčásti typické prvky nějaké jiné kapely – například System Of a Down (skladba Beneath the Savage Sun) či Mötley Crüe (skladba Stone Blind). Pomalejšími songy se Slash příliš nezabývá, i přesto se pár klidnějších kousků na albu objevilo (Bent To Fly a vítězně znějící Battleground). Fanoušky kytarových sól v neposlední řadě potěší instrumentálka Safari Inn, která se nese v santanovském stylu. Ano, přirovnání je tu dost, o vykrádání ale nemůže být řeč, když je Slash jedním z těch, co postavili základy dnešní rockové hudby.

Hromada dobrých riffů, sólíček a skvělého zpěvu dělá z desky World On Fire velmi vydařený počin, který rozhodně nezklame. Wicked Stone je jedna z těch písniček, kterou musíte slyšet znova a znova, každý kytarista se ji musí naučit hrát a vy se těšíte, až ji uslyšíte naživo. Skladba ve vás vyvolává napětí a vzrušení a tvoří tak tu největší třešničku na dortu. Negativem snad může být počet songů na albu – 17 písniček je až až a skladby občas působí zdlouhavě. Minimálně vám to způsobí to, že nebudete vědět, jakou písničku si pustit dřív. Pak si zamilujete určité pasáže a po čase zjistíte, že posloucháte jen půlku desky… World On Fire je určitě jedním z klenotů letos vydaných alb. A kdo ví, třeba se stane jedním z klenotů hudební historie.

Slash_-_World_on_FireSlash – World On Fire
World On Fire, Shadow Life, Automatic Overdrive, Wicked Stone, 30 Years To Life, Bent To Fly, Stone Blind, Too Far Gone, Beneth The Savage Sun, Withered Delilah, Battleground, Dirty Girl, Iris Of The Storm,  Avalon, The Dissident, Safari Inn, The Unholy
Vydavatel: Warner Music
Celkový čas: 77:23
Hodnocení: