Michal Hrůza na albu Den potvrzuje, že v jednoduchosti je krása

Michal Hrůza s Kapelou Hrůzy | Zdroj: michalhruza.cz

Michal Hrůza se svou Kapelou hrůzy vydal čtvrtou studiovou nahrávku, kterou pojmenoval Den. Ta doplňuje svou předchůdkyni, Noc. Novinka je podstatně pozitivnější než deska Noc. Je také o něco klidnější, ale to rozhodně neznamená, že byste při poslechu usínali. Jednotlivé songy mají svou vnitřní energii, kterou si musí najít každý posluchač sám.

Z celkového hlediska jsou skladby na desce Den, zpěváka Michala Hrůzy, postaveny na jednoduchém melodickém základě, skvělých textech a klidné a optimistické atmosféře. Otevírací skladba Zakázané uvolnění, titulka ze stejnojmenného filmu, má sice jednodušší charakter, ten je ovšem doplněn chytlavými tóny hamondů, jež vás chytí a dlouho nepustí. Podobně tomu je i u skladby Duše do vesmíru, ve které se k Michalovi přidala zpěvačka Klára Výtisková. Ta skvěle doplňuje už tak dobrý koncept písně. Frontmanku kapely Toxique můžeme slyšet ještě v melancholickém duetu Venuše.

Ačkoliv je album Den podstatně pozitivnější než jeho předchůdce, což dokazuje mimo jiné i skladba Slunce, nejedná se o žádné ,,ejchuchu”. Písničky mají spíše vnitřní jas a harmonii. Nejtvrdší kousek pak zastupuje song Vzducholoď, za kterým stojí kytarista Emil Kopta. Další světlost do desky přináší také skladby jako Světozor, v níž hostuje kytarista Michal Pelant, nebo Ráno. Asi nejlepší kousky přináší samotný závěr alba. Tím jsou skladby Rovaniemi a Sněhulák. Obě jsou velmi melodické, hravé, korunované výborným textem a výborným zněním, jak zpěvu, tak hudby. A ačkoliv je Sněhulák písničkou o smutné hromádce sněhu s oranžovým nosem, která chce domů za svou bohyní a strůjkyní, i přesto, že ví, že pak celá roztaje, nitro skladby je rozverné a je cítit jistá nadsázka.

Doporučujeme: Rozhovor s Michalem Hrůzou

Okamžité nasazení písniček ze čtvrté studiové nahrávky do éterů rádií a televizí mluví samo za sebe. Album Den je opravdu vyzrálým a povedeným kusem, na kterém jdou ruku v ruce jak sám zpěvák Michal hrůza, tak Kapela Hrůzy, jejich nástroje, i dva vhodně zvolení hosté. Ovšem, na to přijdete nejspíš až po druhém nebo třetím poslechnutí. Protože na desce není vyloženě žádné velké BUM překvapení. Tedy alespoň ne to vnější. Opravdová kvalita nahrávky se totiž skrývá uvnitř jednotlivých skladeb a v celkovém konceptu desky. Je to především chytrá jednoduchost skladeb a chytlavé texty. To si však musí každý posluchač najít sám. Nesmíme také opomenout pestrobarevný obal, na kterém se vyřádily děti hudebníků a který doplňuje celkovou náladu alba Den.

michal-hruza-denMichal Hrůza – Den
Zakázané uvolnění, Duše do vesmíru, Slunce, Světozor, Venuše, Náhoda, Ráno, Vzducholoď, Rovaniemi, Sněhulák
Celkový čas: