Moose Blood na nové desce neztrácí na své hudební osobitosti

Moose Blood | Zdroj: Rock for People

Moose Blood vydávají studiové album s přiléhavým emo názvem I Don’t Think I Can Do This Anymore. Kapela se tak po dvou letech vrací s novými neohranými songy, které v červnu představí i v Praze.

Moose Blood je emo pop punková čtveřice z Anglie, která prorazila albem z roku 2014 – I’ll Keep You in Mind, From Time to Time. Třetí studiovka I Don’t Think I Can Do This Anymore, která právě vyšla pod vydavatelstvím Hopeless Records, se už nahrávala v nové sestavě. Po bubeníkovi Glennu Harveym převzal místo Lee Munday a ten dokazuje, že není jen nějakou náhražkou. Jeho bicí jsou několikrát nepřeslechnutelnými a skvěle zakomponovanými místy na nové desce.

I Don’t Think I Can Do This Anymore začíná dvěma singly, ke kterým vyšly už i klipy. Have I Told You Enough a Talk In Your Sleep svým zvukem napovídají, že se nové album ponese v trochu alternativnějším a živějším duchu než se možná dříve předpokládalo. Podobně pokračuje i Just Outside, zatímco na další You Left In The Worst Way se vyřádil zejména basák Kyle Todd. Jeho výrazné basové tóny nás ovšem provází jen v krátké dvouminutové skladbě a člověk má po třech docela podobných singlech pocit, že by si té basy poslechl rád o trochu víc.

Z All The Time vyzařuje emo jádro dřívější tvorby Moose Blood a další dva songy Can We Stay Like This a Pull Me From The Floor, i když by se mohlo zdát, že kromě pár dobrých riffů a procítěného zpěvu Eddyho Brewertona nejsou dvakrát speciální, oba jsou šíleně chytlavé a líbivé.

Slabší záležitostí je ovšem Walk All Day With You, jeden ze dvou pomalých songů. Ty sice vždy fanoušky Moose Blood těšily, zejména teda na prvním albu, ale Walk All Day With You je jen chabým pokusem o něco podobného, přičemž nenabídne nic nového a ani nezanechá stejně silný dojem jako podobné starší skladby. Je taky ale jediným snadno zapomenutelným místem na I Don‘t Think I Can Do This Anymore.

Poslední tři songy posouvají totiž laťku zase o něco výš. Such A Shame by možná byl nijak nevyčnívající počin na nové desce, Moose Blood ale do refrénu přidali hlas do pozadí a Such A Shame tak nabral úplně nový rozměr. Zatímco Eddy zpívá první hlas čistě, druhý vokál v pozadí jej ve stejném momentu křičí a vzniká tak výborný emo song, podpořený ještě o hudební vyvrcholení v druhé půlce. V dnešní době je spíš otrava poslouchat pořád dokola stejná kytarová sóla, občas se ale podaří jej udělat unikátní a právě díky skvělému sólu je předposlední píseň Promise Me jednou z nejlepších skladeb na aktuální desce.

Album končí s melancholickými melodiemi songu It‘s Too MuchMoose Blood do ní zamíchali jak alternativnější prvky, které prosazují na tomto albu, tak i emo vibrace dřívějších věcí.

Je nepochybné, že ze strany fanoušků budou na album rozporuplné reakce, protože se Moose Blood posunuli k více alternativnímu stylu a už to není tak emo jako začátky kapely. Kromě toho některé songy v rámci této desky působí docela podobně a nevybočují z nastavených kolejí. To může na jednu stranu vadit a brzy se obehrát, na druhou stranu ale jde o skladby natolik chytlavé, že je člověk stejně chce slyšet brzy znovu.

Posun od starších věcí ale určitě není na škodu. Navíc si Moose Blood snaží ponechávat svůj osobitý zvuk napříč deskami, ale zároveň zkouší nové prvky, což je sympatické a z větší části i úspěšné. I Don’t Think I Can Do This Anymore dokáže prohloubit náladu, ve které zrovna jste, a vyvolat různorodé emoce v průběhu jediného poslechu desky, takže účely emo muziky stále plní.

Album jako celek tedy funguje skvěle, a přestože to samozřejmě není takový boom jako první studiová nahrávka, jde o zdařilý počin k něčemu novému, co je zároveň posluchačsky záživné.

Moose Blood – I Don’t Think I Can Do This Anymore

Skladby: Have I Told You Enough, Talk In Your Sleep, Just Outside, You Left In The Worst Way, All The Time, Can We Stay Like This, Pull Me From The Floor, Walk All Day With You, Such A Shame, Promise Me, It’s Too Much
Celkový čas: 36:46
Vydavatelství: Hopeless Records