Papa Roach se na novince F.E.A.R. vrací ke své podstatě

Papa Roach | Zdroj: archiv kapely

Začátek roku je ve znamení nových desek velmi zajímavých interpretů. Nyní přišla na řadu partička Papa Roach, která na konci ledna vydala desku s názvem F.E.A.R. Ale strach z ní mít rozhodně nemusíte!

Americká partička Papa Roach navštívila Českou republiku již několikrát. Naposledy loni v srpnu, kdy rozdováděla plný Lucerna Music Bar. A to mimo jiné díky dobře zvolenému setlistu, který obsahoval jejich největší hity s rozumnou dávkou skladeb z tehdy poslední desky The Connection (2012).

Právě tato deska nabudila první rozporuplné dojmy ze zaměření stylu kapely k popovějším a tanečnějším prvkům. O to větší otázka byla, jakým směrem se vydá deska, jejíž přípravu Papa Roach oznámili loni v únoru. Jisté obavy ještě posiloval klip ke skladbě Face Everything and Rise (F.E.A.R.), ve kterém nám kapela servíruje více elektro samplů než kytarových riffů. A téměř na rok přesně, co čtyřčlenná parta zamířila do studia, vychází zbrusu nové, v pořadí osmé album s názvem F.E.A.R.

Jak to nakonec dopadlo?

Právě ona zmíněná skladba celou desku F.E.A.R. otevírá. Ale na první dojem dát skutečně nelze. Hned po ní totiž přichází ‚‚úleva‘‘ v podobě kousků Skeletons, Broken as Me a Falling Apart, které jdou ve věrných kolejích typického zvuku Papa Roach. Kdybyste slyšeli jeden z těchto singlů poprvé a v nevědomosti, že patří do dílny Papa Roach, jsem si  jist, že by váš tip padl právě na tuto partu.

Kapela okolo Jacobyho Shaddixe využívá všech prvků, které jim jsou již moc dobře známé. Podmanivý riff táhnoucí celý koncept s melodickým zpěvem často sahajícím za hranice zpěvákova hlasu vás najednou ujišťuje, že se žádná velká změna nekoná. Naopak, jako by se formace vracela ke svým kořenům. V podobném rázu deska pokračuje, ale ve skladbách už jsou čím dál více cítit zbylé stopy po experimentech s hranicemi tohoto tvrdého žánru. Melodické linky a úderný, povzbuzující rytmus ve vás zanechávají jakousi rozjařenost a hlavně čím dál tím větší apetit po dalších skladbách.

Experimenty na hranicích žánru ale na desce také najdeme. Počínaje baladou Never Have to Say Goodbye, která za sebou najednou zametá škody po orkánu, jenž se na posluchače dosud valil v plné síle a rychlosti, přes Gravity, k níž kapela přizvala zpěvačku Mariu Brink z In This Moment, což je velmi příjemným překvapením, až po Warriors, ve které hostuje druhý host – rapper Royce da 5’9″. Poslední kousky desky se vracejí zpět do polohy prvních skladeb a nakonec vás tak uchlácholí v dojmu plně našlápnutého alba.

F.E.A.R. tedy nechystá žádné překvapení. Ba naopak! Naděluje věrným fanouškům v podstatě to, na co jsou zvyklí, a na druhou stranu má možnost oslovit fanoušky nové. Poslech dvanácti skladeb uteče poměrně rychle, a tak se vám naskýtá možnost postupného objevování desky a odkrývání jejích tajemství, která spočívají v nezaostalém a nejednotvárném stylu. Všechny otazníky vyřešeny a zbývá už jen otázka: Kdy nám novou desku přijedou Papa Roach představit osobně?

paparoach-fearPapa Roach – F.E.A.R.
Face Everything and Rise, Skeletons, Broken as Me, Falling Apart, Love Me Till It Hurts, Never Have to Say Goodbye, Gravity  (featuring Maria Brink), War Over Me, Devil, Warriors (ft. Royce da 5’9″), Hope For The Hopeless, Fear Hate Love
Celkový čas: 42:11
Vydavatel: Eleven Seven Music
Hodnocení: 75 %