Noví Gorillaz mají spoustu hostů, ale nudí

Gorillaz | Zdroj: xplaylist.cz

Ten, kdo poslouchá rádio, Gorillaz jistě zná a netřeba je déle představovat. Počítačově vytvořená skupina opičích hudebníků si za několik let svého působení udělala pěknou základnu fanoušků. Ti se teď po letech konečně dočkali nového alba, že by se však jednalo o dílo, co se zapíše do hudební historie se říct nedá.

Damon Albarn je tvůrce této virtuální hudební čtveřice, kterou vytvořil na přelomu tisíciletí. Za tu řádku let mají Gorillaz na kontě už pět desek. Dnes ale bude řeč o té poslední – Humanz. Ta vyšla už na konci dubna a dá se říct, že je politicky založená, protože vznikala v době, kdy Donald Trump objížděl se svou kampaní na prezidentské volby v USA. Odráží se zde tedy veškeré autorovy pocity spojené s tehdejší politickou náladou a strachem, co se bude dít, jestli Američané Trumpa zvolí, což se nakonec také stalo.

Humanz se na deluxe verzi skládá z dvaceti šesti skladeb a deska je tak nabytá až po okraj. Podobně se to má i s počtem celkových hostů, ti jsou obsazeni snad ob písničku. Dělá to tak dojem, že se tady má posluchač na co těšit a bude rozhodně zábava. To se ale bohužel nekoná, a vlastně i veškerá jména hostů jsou téměř neznámá. Za zmínku snad stojí jen hostující Noel Gallagher v samém závěru, v písni We Got The Power. Nedá se říct, že by album bylo špatné, nemá však žádný záchytný bod nebo zapamatovatelnou melodii a už vůbec se v tomto případě nedá mluvit o nějakém rádiovém hitu, který vás okamžitě pohltí a nepustí minimálně několik dalších dnů. To je právě to, co dělá celou desku tak špatnou. Dá se poslechnout, ale ani po několikátém opakování vás tam nic nezaujme. Poté už ji jen založíte někam hluboko do paměti a už nikdy si na ni nevzpomenete.

Pokud jsme po letech od Gorillaz něco očekávali, tak to právě bylo to album obsahující pár naprostých pecek. V této roli však bohužel naprosto selhali, přičemž s takovým rozměrem a obsahem nasbíraného materiálu by se dalo očekávat i překvapení. Takto to vypadá, že ta několikaletá práce, co byla vytvářená pomocí iPadu, bohužel vůbec nestála za to.

Lze jen doufat, že opičáci budou na pražském koncertu 14. listopadu v O2 areně daleko lepší a zahrají spíš starší věci.

Výsledek obrázku pro gorillaz humanzGorillaz – Humanz

Skladby: I Switched My Robot Off, Ascension, Strobelite, Saturnz Barz, Momentz, Interlude: The Non-Conformist Oath, Submission, Charger, Interlude: Elevator Going Up, Andromeda, Busted and Blue, Interlude: Talk Radio, Carnival, Let Me Out, Interlude: Penthouse, Sex Murder Party, She’s My Collar, Interlude: The Elephant, Hallelujah Money, We Got the Power
Celkový čas: 49 min
Hodnocení: 40%